יום שישי, 31 באוקטובר 2008

רפלקציה לשיעור 30.10 
זה שיוער ראשון שלי לפנאי מבחן. כול מורה מביא אני התלמיד שלי למיקצוע. ניסיון שלי אם מבחנים מאורב ביותר. מבחן ראשון בגיל של תלמידים היום היה פשות נורה. הייתי תלמיד ממש טוב במט מתיקה ובמבחן שהיה בשיתה פרונטלית( בוחרים כרטיס).
בחרתי מספר 13. מורא שלנו החליטה להכניס תרגיל יותר מורכב לקרטיס הזה. מי לחץ זמן יצא לי תאוות בחישוב. קיבלתי טוב.
מי אז אני מתמקד יותר בפיזיקה. אחר כך בניתי לי שם אצל חלק מי מוראי וחם התחילו מבחנים מי משפט: אתה בתך יודע כול זה. נעשה משהו מאניין. קשה לשמור על המתח לפני מבחן. 
בשיוער הזה ראיתי חרדת מיבחן גדולה מאוד אצל חלק מי תלמידים. יש להם חשיבות יתר (לתעמי) של ציונים. בשיעור ראשון עשיתי תירגול. היה קל. בשיוער שני הכדשתי חלק מי הזמן לתרגיל יותר מורקב ( שתי גופים אל גלגלת). תגובה היתה קצת מפוחדת. אמרתי ש במיבחן יהיה אפשר להישתמש ספר וצריך להקיר אותו טוב. התברר ש זה חידוש יותר מי די גדול.
תלמידים ביקשו דף נוסחאות דרך שרון. זה מלמד כמה אנחנו לא רוצים חידושים. אני אחין דף מוסחאות וספר ישאר פתוח. מי שידע למצוע תרגיל דומה בספר, שיזכה. 





תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אני רואה שהתחלת להשתמש בלי בעיות בבלוג. כמו כן, למדת להציג קישורים (אתרי המדע שהצגת). כמו כן עשית שימוש בתגיות. כל הכבוד. אנא השלם את הצגת הקישורים לבלוגים של הסטודנטים האחרים.
באשר לרפלקציה עצמה-תיארת טוב את פעולותיך בכיתה ואת תגובות התלמידים. אין לי התנגדות לשימוש בספר אבל במקרה כזה צריך להקפיד לדרוש מן התלמידים לעשות שימוש מושכל יותר בדברים שאינם מופיעים בתכני הספר כגון לדרוש מהם הפעלה של מיומנויות על חשבון זכירה.