יום חמישי, 11 בפברואר 2010

1. "גזענות". בתחילת השיעור תלמידים שאלו האם ראיתי בטלוויזיה סרט...מדהים. ישר הבנתי שזה סרט על שחיטות אצל שחנינו. בסרט הושפל עד אפר נכדו של מופטי ההוא של ירושלים. שאלתי את מורן אם היא מכירה את סיפור מופטי בזמן השואה. היא אנתה לי שלו. היא געזנית לא מנומקת. חוסר ידע כזה מפחיד. (הקדמה לשיעור)
2. פרויקטים. אני הולך להמשיך מה שהתחלתי. שי רק בעיה עירגונית שתלמידים המכינים פרויקט צריכים לשבת איתי לפני. אחרת
רמת עבודה שלהם לא מספקת (אותי). כול העניין הזה האלתי לצורך שיפור הרמה. נפתור את זה בישיבה פדגוגית.
3. לקחתי את הראיון של מבחנון קצר אחרי כול שיעור. לא בטוח ביסומיות. הקבוצה יכולה להתמרד. אני רואה את זה כמו בנהיגה בכביש רטוב. התחלתה להחליק , סובב הגה לכיוון החלקה ותתפלל.
4. ניסוי העברת חוט נחושת דרך קרח. מעבירים דרך בקבוק שתיה קטן שתי חוטי נחושת (גלויים!!!) . ממלאים מים ומכניסים למכפיא. עם הפעלת כוח מקרב את החוטים ,המרחק מצתמצם וקרח ממלא מקום אחרי חוטים. הניסוי מאשש שלוש תופאות פיזיקליות: הפסקת זרימת מיים דרך חור בבקבוק אקב לחץ אטמוספרי (עבר בכיתה), ירית טמפרטורת הטחת קרח עם לחץ , ומכונה פשוטה(מתיחת צדדית של חבל קשור בשתי קצבות) מגדילה כוח. כשנלמד מכונות פשוטות, אזכיר את הניסוי.
היה יותר טוב אילו החנתי כמה סטים, אבל משקולת כבדה מאוררת שאלת בטיחות. עבודה עצמית מאולה לתלמידים חזקים מאוד.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אכן, זה מדהים לעתים כמה גדולה הבורות של התלמידים שלנו. זה חבל וזה עצוב, ולדעתי גם מסוכן.
לגבי המבחנון, לדעתי אם התלמידים לא יתפסו אותו כעונש, לא תהיה בעיה. אפשר פשוט לומר להם שמדובר על צורת עבודה שונה ולהדגיש שהכוונה היא דוקא לתת להם יותר הזדמנויות משום שאם לבחנים או המבדקים האלה, יהיה משקל מספיק משמעותי הם יהוו חלק משמעותי מן הציון. באופן כזה, מצד אחד, זה יצריך מאמץ מצידם להקשיב ולהיות חלק מן השיעור ומצד שני, זה יאפשר להם להיות מוכנים (אם יקשיבו) ללא צורך להתכונן בבית. אני חושב שיש להציג זאת כך.