יום שבת, 6 במרץ 2010

1. פגישה עם מנחי. המנהל חדש נשמע מאוד מבין, בפרט עניין שגילה בלימוד פיזיקה.
2. מה לעשות עם תלמידים אחרי מסירת מבחן? אחרי כמה ניסיונות אני מבין בצורה ברורה שתלמידים שמסרו מבחן צריכים מנוחה או פעילות מחוץ לכיתה. הישארותם בתוך הכיתה לא מאפשרת עבודה אפקטיווית של תלמידים חלשים יותר. גם בכיתה עם שקט מוחלט תלמיד שסיים בחינה ואין לו מה לעשות -הפרעה וגירוי חזק מאוד לזה שעדיין לא סיים. עולי אפשר לנסות להכניס תלמיד שסיים לכיתה אחרת ( בשיעור הבא שלי או של עידו).
3. עוד לו הספקתי לראות מבחנים, אבל מפתיע לטובה שיש למידה ועניין מינימלי. קשהתחלתי ללמד אנרגית חום לא היה תלמיד אחד שגילה עניין כולשהו. הפתיע אותי לרעה (לא חזק מידי) שאחרי שיעור מאיוחד כפול מסביר דוד שמש רבים היו התלמידים שחשבו שקולט מותקן גבוה יותר מדוד. לא טעות גדולה לנחש שרובם לא ההזיקו מברג לעולם בידיים . זה לא היה ככה בדור שלנו.
אנחנו הולכים ללמד על מכונות הפשוטות. פעם כול ילד ידע להשתמש במפתך שבדי. היום ילד יראה אותו פעם ראשונה השיעור שלי. זה עצוב.
4. הנושה פרויקטים של תלמידים לא ירד מן הפרק אף פעם. זה דורש הרבה מאמץ מחוץ לכיתה. זה עולי דרך יחידה להגיע לילדים רבים שעד היום ביזבזו זמן בבית הספר ולא למדו. עוד פעם, הבעיה הגדולה -חוסר מאיומנות עבודה.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אני שמח שמנהל מנח"י מגלה עניין בלימודי הפיזיקה. הגיע הזמן שמישהו יעשה זאת.
לגבי תלמידים שסיימו מבחן - זו בעייה כאובה שבבית הספר הזה עדיין אין לה פתרון לצערי. תקנות בית הספר אומרות שהתלמידים חייבים להיות בכיתה, לפחות בכיתה כלשהי. לדעתי מן הראוי היה שבית הספר ידאג לסידור כלשהו כגון מקום שבו הם יוכלו להתעסק במשהו אחר, תחת השגחה של מורה. לצערי זה לא קיים. אולי ניתן, כפי שאתה מציע, להעביר תלמידים שסיימו מבחן, לכיתה אחרת, אבל צריך להזהר לגבי זה, כי הם עלולים להוות גורם מפריע בכיתתו של המורה האחר. אולי צריך לבחור תלמידים שאינם מפריעים.
בנוגע לעניין שהם גילו, גם אני כמוך סבור שלמרות אי השקט היחסי, מתקיימת למידה בכל זאת, עם האווירה הבלתי נעימה השוררת בכיתה.