יום שישי, 13 בפברואר 2009

This time again no Hebrew in this beuitiful peace of software. 
Last lesson was after Yaniv teached my group and I got to understand details of pupils behavior after reading his blog. 
1. They were quiet as fish and behaived like the physics lesson is something they are living for.
With one exeption: Michal was copiing math homework to the next lesson .
2. They remembered that C of water is 4200, but didnt  that boiling point is 100 C. Than I read at Yaniv blog that he explicitly told them last lesson that water C is 4200. Its interesting from memory point . Children learn a lot of unrelated subjects  without any consistency. Even math and physics are not connected. Its better to be changed, but this is reality. The lesson for me is that first 10 minutes allways should be spent on repeating shortly last lesson and explicitly defining what the lesson scope including writing the header on board. 
3. First time Nati actively learned at my lesson for full hour. May be its because of Yaniv or just miracle. Anyway its a good idea that students may choose from 2-3 teachers, because we are basically different .
4. With Yorams help and time passing I am starting to get importance of structured lessons with
limited scope. We all hate new things. New is difficult. Its difficult for students too. So everything new should be moved in slowly and gradually with repetitions .
5. At the end of the lesson (when all were tired) discussion erupted about professional and economic  future. They are so terrified. Probably I will make a full lesson to disscuss this issue.
lesson text to exam is perfect.
 

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

שלום רומן

ראשית, כל הכבוד על האנגלית הטובה שלך. תקלות שכאלה בגוגל הן הזדמנות לתרגל את האנגלית. שנית, זוהי רפלקציה ממוקדת ובהירה שבאמת ניתן להבין ממנה מה התרחש בשיעור. אני שמח שאתה לא רק מציג את ההתרחשות כפי שהתקיימה אלא גם מסקנות ולקחים שלך ממנה. לגבי הפחדים שעלו בסוף השיעור, אין מניעה שתערוך על כך דיון אבל חשוב שהתלמידים יבינו שהדיון מהווה חלק משיעור. לכן, כדאי אולי להפעיל אותם באמצעות פעילות מחייבת כלשהי כגון דף עבודה, חיפוש אינפורמציה בנושא באינטרנט, שיעורי בית בצורת מטלה כלשהי בנושא הזה וכו'.