יום שני, 23 בפברואר 2009

הבנה חדשה בצפיה פסיוות!!!!
הרבה שמאתי שידע שלי בפיזיקה "מפריא " לעשות שיעור טוב. היתי בשיעור של אלי בכיתה מאוד חזקה. שיעור גלים. על המודל של גל www.falstad.com  ראיתי בבירור מצב של דיפול. בטוח אלי גם ראה. אני היתי אומר את זה לתלמידים לפחות עד היום.
אלי לא עמר. שאלתי למה. התשובה היתה שכול מוסג חדש צריך לעבור תחליך הפנמה מלא : אני היסברתי, אני תירגלתי ,הם תירגלו, הם היסבירו במילים, הם עשו מיבחן. באקדמיה והיקר בפרזנטציות אין שיקול כזה. אני מזכיר תופאה בשתי מילים ומי  שרוצה לומד לבד. גם במיסגרת "מבוגרת" זה משרת היקר אגו של פרזנטר, ובשיעור זה ביתוי של חוסר ביתחון מול הכיתה.
אפשר ללמד דברים מורכווים גם כיתה רגילה. תלמידים בפסגה לא יותר תפשים מי בליידה(לפחות חלק מי חם) ומגיע להם למידה דברים מורכווים, אבל למידה צריחה להיות למידה לא אזקור

 

אין תגובות: