יום חמישי, 5 במרץ 2009

היום היה שיעור החנה למבחן. שיעור ניפתח מי רגל שמאל כי חלק גדול מי תלמידים שיחקו כדורגל בהפסקה. רציתי להתחיל מי איזה שהו הסבר אבל זה היה בילתי אפשרי. פשות חילקתי דפי עבודה והסתובבתי בין השורות לצורך עזרא. יכולת תלמידים הפתיה אותי לטובה הפאם. חוץ מי2 בנות כולם עשו עבודה עם רמת עזר סבירה. היו חיקוכם מסוימים ( ברמה סבירה) ש אני לא מתרגל מספיק למבחן. מי צד שני לאותם חברה עבודה היתה קלה. יש הרבה מאוד גורמים פועלים נגד למידה דרך הבנה, אחד מי הם -ב שכונה פ.ז. ים50% תלמידים אחרי יסודי לומדים בחוץ. השאר לא מושקעים. מי צד שני יש פה תלמידים עם נתונים טובים. 
 אחד מי מסקנות שלי: צריך למצוע דרך שימוש בכלים דיסציפלינריים. בהתחלה לא היה לי ביטחון לזה, היום אני מסתדר בלי אבל
שקט מוחלת אדיף. בתחילת שנה חשבתי שלימוד חשיבה דורש פתיחות ויחס בוגר. בונים את זה בהדרגה. אדיף להתהיל מעבירה כשוחה ולשחרר לאת לאת מי הפוך. מי צד שני דרך שלי שונה מי דרך מקובלת וחיתרגלות דורשת זמן. נתי למד כמאת שאתיים!!!
 חג שמך !!!! 

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

מההתרשמות שלי בעשרים הדקות שהייתי בכיתתך, ניכר היה שרוב התלמידים משתפים פעולה אתך. לגבי נתי, ראוי לציון שהוא התמיד ולמד במשך שעתיים שלמות, למרות שעדיין יש להקפיד אצלו על משמעת.
בנוגע לתלמידים - התלמידים שלך אכן נראים כבעלי פוטנציאל טוב.
בנוגע ללימוד חשיבה, אני מסכים שצריך לבנות את העניין בהדרגה. כדי לעשות זאת היטב נדרש תהליך ארוך ועקבי.