יום שישי, 4 בספטמבר 2009

ברכות לקראת שנה חדשה. הרגשה בשיעור הראשון בפעם שניה אחרת-ביטחון.
התחלתי שיוער מי דיון על מה זה מדע פיזיקה ... סיפרתי על האבן מי דרום אפריקה ותגובת התלמידים היתה הרבה יותר נלהבת מי תלמידי הוראה. העולם הזה מעניין אותם עדיין ונקודה זאת אפשר לפתח לידע.
משמעת: עיתרתי מהר כוכב הכיתה אפשרי. זהו אושרי בחור גדול ממני פיזית פי2 עם דף מעקב. אני חייב אותו לצידי. באופן כללי התנהגות היא טובה מאוד עם כבשיעור אינטרקטיווי קמו שאני אוחב תמיד יש קצת התרחשות, שצריך לשלוט בה.
חומר נלמד: מה זה מסה (לא הגדרה אלא הסבר). העברה בין יחידות גדולות וקטנות קג, ג... ניסיתי לדבר על משקל אבל מיד תפסתי שבלי הדגמת כוחות עם דינמו מטר וקצת פאן הנושה יפול. הימשחנו ליחידות מדידת מרחק והעברות. אחר כך מדידת שטח.
חשוב מאוד!!! יש בלבול בין מוסג מסה ונפח. חשוב לטפל לפני פיזיקה גרעינית. חמש דקות לפני סיום ראיתי כיתה מותשת קצת אבל מאוד חיובית. אמרתי להם שזה הזמן לספר בדיחה אבל אין לי משהו מקובל במקום תרבותי כרגע. נתתי שיורי בית קצרים ובזה סיימנו.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

רומן שלום

התיאור שלך בהחלט מציג תמונה מעודדת. עצם ההתעניינות של התלמידים היא מרשימה. זה איננו מובן מאליו. דרך העברת הנושאים המתוארת על ידך נראית לי מובנית ומדורגת יותר ממה שעשית בשנה שעברה ואני רואה זאת כהתקדמות. כמו כן, זה יפה שאתה משליך מעט גם על יחידות מסוגים אחרים כגון יחידות מרחק ובכך מרחיב את הדיון לצורך ביחידות בכלל.
שיהיה המשך מוצלח.

שבת שלום.