יום שבת, 19 בספטמבר 2009

דבר ראשון שנה טובה לכולכם והכי חשוב שנת שלום. לגבי שיוער: יוסי נכנס גם לשיעור שלי וגם עם חלקת איגרת שנה טובה. יוסי הוא מחנך 5 ט , אדם נחמד ונבון שאפשר לשכנא. ראיתי בבלוג של יורם הבהרות על חשיבותה בהירות הדיבור. אני חושב שאנו מתנסחים בצורה לא בהירה מי חוסר ביטחון וצורך לכסות את ישבן בחיים רגילים. כשלא ברור מה אמרנו קשה לתפוס אותנו במילה. את חשיבות הבחירות למדתי באינטל : רוב השגיות יקרות מאוד מתרחשות בהעברת מידה בין העובדים. לב לנדאו ( הכותב תנך של פיזיקאים ייחס לעצמו יכולת לפשט דברים ככישרון החשוב. לדעתי בהירות כוללת חוץ מי פשטות גם דיוק וגם אינטגריטי. חינוך לאינטגריטי -אחד מי הדברים החשובים נרכשים תוך כדי ניסוי כמותי.
לשיעור האחרון.
הרגשת חג מתקרב די חזקה. הייתי צריך לעשות הפסקות להגברת משמעת (איסוף פלפונים...). יוסי נכנס פעמיים. יש לי תחושה שזלזול בה גם תוצאה של בורות וזלזול כלפי פיזיקה השוררת בארץ. (אין בית ספר אחד על שם יובל נאמן .... וזה רק התחלה)
הפעם טיפלתי במוסגים כוח ומשקל כי כוח. התכלתי מי בדיקת חוזק חוט. חילקתי חתיכות חוט מדי כוח ו ביקשתי למדוד את הכוח הדרוש לקריאת חוט. היה 8 ניוטון אצל כולם.
הארה דידקטית: טוב יותר היה להכין חוט עם לולאה לכול תלמיד לפני השיעור. האפקט של 20-30 מדידות יכול להיות חזק.
אחרי זה המשכתי עם ניסוי של קריאת חוט מתוח (מיתר). היה צריך פחות כוח. דיברנו קצת על סנפלינג.
מי זה עברתי למשקל. נתתי לקרוא מי ספר טבלת משקלים במקומות שונים ותרגלנו על הלוח. שאלתי עם קוון משקל שונה באוסטרליה. כולם ידאו.
בעיות : קושי מתמטי קיים גם פה. לא כולם יכולים להשתמש בפרופורציה.
שבוע הבה אני מתחיל עבודה ראשונה שלי כמורה. די מרגש וגם מפחיד. אנסה לשמור יום חמישי לאימוני הוראה. בשביל זה צריך לעשות התחלה חזקה שיגרום להנחלה לבוא לקרתי. איחלו לי בהצלחה

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

ברצוני להתחיל בעניין כניסת המחנך באמצע השיעור. ראיתי שהוא נכנס גם באמצע השיעור של עידו ואני חייב לומר שאם לא מדובר בעניין דחוף, זה לא מקובל עלי שמחנך או אחראי אחר, ייכנס ויפריע לשיעורי פיזיקה. אנסה לדבר על כך עם הרכזת אילנה. עניין זה רק מוסיף לחוסר הכבוד לפיזיקה בארץ, שדיברת עליו.
בעניין מדידת הכוח, אני רואה שאתה נוטה להתמקד הרבה בצד הטכנולוגי (מדידת כוח באמצעות קפיץ ואז מדידת חוזק חוט על ידי בדיקת הסף שבו הוא נקרע)וזה יופי מבחינתי. אני חושב שהקשר לטכנולוגיה יש בו כדי לקרב תלמידים לפיזיקה.
בנוגע לתחילת עבודתך כמורה - אני מאחל לך הצלחה ואני חושב שעם ההתלהבות שלך והאהבה שלך לתלמידים, תצליח.
אני מקווה שהעניין עם הנהלת בית הספר בנוגע לימי חמישי יסתדר כך שתוכל להמשיך באימוני ההוראה בפסגת זאב.

שנה טובה

יורם