יום חמישי, 4 בפברואר 2010

1. היום למדנו על חום כמוס של רתיחה. הגישה של עבודות אישיות מצליחה עד כו. תלמידה שניה (ספיר) הכינה דף על אוטוקלב אפילו הדביקה תמונה. כמו עם תלמידה ראשונה ,ההסבר הוא טיורי עם מאת הסבר פונקציונלי. הסברתי עיקרון פעולה של אוטוקלב וגם של" flash"-מכשיר חדיש יחסית העובד על עיקרון פולסים של קיטור וואקוום. זה היה מענין לתלמידים. נגענו בסיר לחץ בדרך. הקוונה לעלות סטנדרט של הסבר ועבודה של תלמידים. במכונות פשוטות אפשר לתת לכול תלמיד ללמוד על מכונה פשוטה
(קוצץ ציפורניים...) ולכתוב דוח. ראיתי את זה בספר (Learning for understanding) מהרברד. מעניין לחזור על ניסוי פדגוגי. (אני יכול להביא ספר מ "כרם").
2. משמעת. לתלמיד "המקובלות" בקבוצה חשובה מכל. נוסיף לזה חוסר כלים-קיבלנו תוצאה.
3. חשוב להיות קשוב לראיונות תלמידים. לקחתי לתשומת לבי.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אני סבור שהרעיון המבורך שלך להעביר את האחריות לתלמידים (במיוחד בעיתיים)על ידי עריכת פרוייקטים משל עצמם והצגתם בכיתה, מוכיח את עצמו עד כה. אשמח לצפות בתלמידים נוספים שלך שמכינים אצלך פרויקטים. אם תאמר לי מראש, אשתדל להגיע ולצפות.