יום חמישי, 22 באפריל 2010

איזור התפתחות הקרוב-כיתה כמראה

השיעור היום היה כשה למידי. בתכילת השיעור כמה תלמידים ביקשו שאעשה להם שיעור כיף, והבנתי את הרמז. היו איתי אביזרים להדגמה קצרה של מקורות אור שונים (מנורת ליבון, פלוארסצנת ולד) שתכננתי לסיים איתם את השיעור ולקשור את זה ליום כדור הארץ , אבל ראיתי שאין דרך אחרת אלא להתחיל עם זה. תלמידים כולם התלהבו מי מד רציפות (ולא לקחו אותו). הם למדו שחשמל זורם רק כשה מעגל סגור(הפשטנות מכוונת ,זה מה שלמדו) ושגופנו מוליך חשמל. לא תיכננתי את זה בכלל. תיכננתי רק להדגים שמנורת קומפקת ופלוארסצנת בכיתה -אותו דבר בבחינה פיזיקלית. אמרתי שאנו מחויבים לחומר וניסיתי לדבר על מנופים
כהמשך לשיעור שעבר. לא היתי צריך לעשות את זה. בדיאבד היתי צריך לתת להם אפשרות לבחור נושה לשיחה משותפת בכיתה
(כול נושה שהוא) ולשוחח עליו. המטרת השיעור היתה אמורה ליהות -שיעור כיף שלא כולל מוסיקת ניידים. קרבת מבחן הפריעה
לעשות בחירה נכונה. רצון קבוצה אי אפשר לכופף ,אפשר רק לכוון בעדינות . ביציע מהחצר בני הכיתה ביקשו סליחה על התנהגותם.
מנופים. בשבוע הבה אני רוצה להשלים מהלך של לימודי מנוף עם דגש על מוזניים. אכין דפים מובנים. חשיבות הגדולה היא בתמיכה למעבר מאריתמטיקה לאלגברה שרבים לא מצליחים לעשות לעולם. משוואה מתמטית - זה פעולת השקילה בבסיסה.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

רומן שלום

הרשה לי להתחיל מכך שאני שמח שהתלמידים התנצלו על התנהגותם.זה ממש לא מובן מאליו שקורה דבר כזה (התנצלות של תלמידים לפני מורה) ומעיד על כך שהם מעריכים אותך ומכבדים אותך, למרות ההתנהגות הנוראית שלהם. זה גם מעיד על כך שיצרת אתם קשר, וקשר טוב. לדעתי, ברוב המקרים, אפילו לא עולה בדעתם של תלמידים להתנצל.
אכן, אני מסכים אתך שלא היית צריך לעבור לנושא המנופים, בגלל ה"מחוייבות לחומר". בכיתה כזאת, צריך ללמד את התלמידים את מה שמעניין אותם (ומדבריך מסתבר שיש מה שמעניין אותם, וזה כבר טוב). יחד עם זאת, יפה שהבחנת בכך שאכן זה מה שהיית צרי לעשות - לדון אתם במה שמעניין אותם.
ושוב, אני מדגיש מה שכבר הדגשתי פעמים רבות - קיימת כאן בעייה אובייקטיבית, שאיננה קשורה בך. זוהי כיתה בעייתית מבחינה התנהגותית.

דרך אגב, הרשה לציין שהעברית הכתובה שלך השתפרה פלאים מאז השנה שעברה, למרות שעדיין יש מה לשפר. כל הכבוד.