תלמידים השתתפו אבל חלקית , צריך לחוש יותר טוב את רמת הכיתה. התברר שאני מקיר שמות של כול הבנים אבל לא של בנות בכיתה. לא הקפדתי על מובנות , יותר זרמתי עם שאלות שלהם ->בניית עניין.
2. תשתית טכנולוגית של למידה. http://www.emergealliance.org/en/index.asp
לצורך מודרניזציה של הוראה הספקת חשמל בטוחה וסדירה לכול שולחן התלמיד- דבר מתבקש , ולא רק לשיעורי פיזיקה.
לדעתי תקן מוצה על ידי קבוצת חברות אלא מאוד משרת את המטרה. מצד שני החברות אלא ואחרות יסמכו לעזור במחיר ובתמיכה טכנית כול פרויקט קשור בחינוך כזה דרך נכונה בבחינתם לקבל חשיפה והקרה.
בקשר ללימודי פיזיקה תשתית זו תאפשר ביצוע כמאת כול ניסוי על שולחן התלמידים בבטחה. בנוסף מערכת בקלות מוזנת מי חשמל סולרי (דבר חשוב לחינוך סביבתי).
תגובה 1:
נכנסתי לאתר שהצגת וצפיתי בסרטון המרתק של החברה. בהחלט מעניין יהיה לעקוב אחרי ההתפתחות ואם אנשים פרטיים, חברות ובתי ספר אכן ירכשו זאת.
בנוגע לשיעור, בשיעור בו הייתי אצלך (השיעור השני) חשתי שהיית צריך למקד יותר את השיעור ולתת לו כיוון. אינני יודע בדיוק כיצד פעלת בשיעור הראשון אולם בשיעור השני, לא כל כך היה ברור לאן אתה חותר. השתדל לתת לשיעור כיוון יותר ברור. אפילו אם אמרת את מטרת השיעור בשיעור הראשון הרי שיש צורך להזכיר מידי פעם בפעם מה אתה מתכוון לעשות אתם ולסכם בקצרה מה נעשה עד כה.
ראיתי שאתה מכתיב וזה בסדר גמור וממקד את תשומת לב התלמידים. שמתי לב שלמרות הפטפוטים בקבוצה, ברגע שהכתבת היה לכולם, או לרובם, אכפת והם השתדלו להתרכז כדי לשמוע אותך ולרשום. חבל רק שלא רשמת על הלוח את מה שהכתבת.
אחד התלמידים, דווקא מאלה שהפריעו, התעניין מאד, למרות פטפוטיו והפרעותיו. זאת, כשהסברת על עניין מעבר החום. זה מעניין ואני חושב שהיית צריך להחמיא לו על כך ובצורה כזאת, בדרך אגב, גם אולי לעורר בו מוטיבציה לתקן את דרכיו מבחינת משמעת.
לקראת סוף השיעור שאלת איך זה שמתקבלים מספרים כל כך יפים – 0 עד 100 מעלות עבור רתיחה של מים. הסברת יפה שזה עניין של סולם שנקבע מראש. יחד עם זאת, לדעתי הייתה יכול להפוך זאת לדיון מגרה ומעורר עניין ואתגר שבו התלמידים עצמם היו מנסים להגיע לתשובה.
שבוע טוב
הוסף רשומת תגובה