1. דבר חשוב ראיתי אצל אלאא היום. אחרי מלחמה חזיתית במשך שיוער שכוללה התנהגויות ממש מעצבנות ופוגעניות של תלמידים
אבל גם למידה היא שמרה על קור רוח פנטסטי. הסתובבתי קצת בכיתה והתיישבתי עם הכי מופרעים לצורך הרגעה וגם לראות מקרוב מה עושה תלמיד בזמן השיעור. אחרי מה שראיתי ביקשתי רשות ללמד זמן קצר ולימדתי את יחידות תקן. יש לי הרגשה שתלמידים פחות ויותר יודעים להמיר אבל לא מבינים צורך לכך, שזה כבר פיזיקה ולא טכני. אני יכול להבין רצון של אלאא לשליטה מלאה בשיעור ואכבד את זה.
2. נקודה דידקטית שלמדתי: הכתבה מול העתקה מהלוח, אני בעד הכתבה. יש לזה כמה סיבות:
א) פנים כול הזמן לכיתה (שליטה)
ב)הכתבה -שלב לקרת סיכום הרצאות
ג) אפשר לבדוק שכול התלמידים כותבים
ד) למורים עם עברית כשפה שנייה תמיד יהיו קצת שגיות במיוחד במצבי לחץ. תלמידים רוכבים על זה יפה.
ה) חשוב להסביר צורך בהכתבה ב בת ולא ב דאלת.
2. יש לי שיוער מבחן בחוות הנוער ביום א. מנהלת התקשרה אלי מיוזמתה (אני חשבתי שחוות הנוער לא בירושלים).
הנושה הוא עבודה. היתה להם מורה אדינה מידי (דתית ) שהם עשו לה שפטים והיא ביקשה לעזוב. היתרון שלי בכיתה : הורים של תלמידים רובם דוברי רוסית. זה עומר שהם לא ישתפו פעולה עם ילד שלא רוצה ללמוד ומאשים אותי בזה, בלי קשר לטיב ההוראה.
הדרך העברת שיוער בנושה "עבודה"
1. מתחיל עם שאילה איזה סוגי עבודה הם מכירים (5 דקות ). יכול להיות אספר שיש מבחן שבו מבקשים מאומד לעבודה לצייר מקום עבודה משה רוצה לנהל צריך לצייר אדם היושב בראש שולחן הישיבה עם מזכירה בחדר סמוך ולא אדם חופר בור.
העם כדי להיכנס לזה?
אפשרות אחרת להגיד שבאנגלית יש שתי מילים "job " ו "work". בעברית ורוסית יש לזה מילה אחד (עבודה)....
2. התקרבות למוסג. בכיכר המדינה וב times square יש שתי מדי כוח זהים עם מסך דיגיטלי מחוברים לחבל.קבוצות אנשים יכולים להתחרות במשיכת חבל. העם הם עושים עבודה?
3. שתי פועלים מושכים פחם בדליים ממכרות עמוקות. אחד מיהם משך 20 קילו פחם לגובה 100 מטר ושני 10 קילו פחם לגובה 200 מטר. מי עשה יותר עבודה? מי מה מושפעת עבודה. סימן שאלה ליד מסה.
פועל שלישי מתבקש לסחוב את פחם במישור. כוח משיכה 20 ניוטון מרחק- 1000 מטר. העם הוא עשה אותה כמות עבודה כמו שתי פועלים האחרים?
כול שלושת המקרים בטבלה.
4. נוסחה: A=F*S.
5. מקרים של קוון הכוח עם התנועה , נגד התנועה ובמאונך לתנועה.
6. תרגילים עצמאית עם המשך בבית.
משהו לא קשור אבל מעניין. עם זה לא העברת טכנולוגיה להשארת אורניום אני צנצנת.
תודה ושבת שלום
תגובה 1:
רומן שלום
הקבוצה של אלאא היא לא פשוטה. אני שמח שאתם נכונים להקשיב אחד לשני ולהיות פתוחים אחד לשני. לדעתי, שניכם מייצגים שתי גישות שונות של הוראה ותוכלו ללמוד אחד מן השני, היא מהדרך המיוחדת והיצירתית שבה אתה מציג את הנושאים ואתה, מהאופן המובנה וההגיוני מאד של השיעורים שלה וכן מדרך טיפולה בבעיות שונות.
לגבי עצם ההוראה, אני סבור שאין זה נכון להחליף ביניכם את עבודת ההוראה בעיצומו של שיעור. עדיף שיהיה זה אחת לכמה שיעורים, כך שאחד מכם יציג את שיעוריו על פי הגישה שלו ותלמידים ידעו שבכל פעם הם ילמדו על פי גישה אחרת (אבל לא פעמיים באותו היום). מכל מקום, הייתי מעוניין שבשלב זה תהיה צופה, בשבועות הקרובים ורק לאחר מכן תלמד.
המתווה שלך לכניסה לתוך מושג העבודה ולתרגול בו מוצא חן בעיניי. במקום לומר לתלמידים משהו על עבודה, אתה שואל אותם וכך דולה מהם את מה שהם יודעים ומברר את הרקע שלהם. אתה מתחיל מהעולם המוכר להם. זה יופי.
מכל מקום, נראה לי בהחלט שתתחיל מן השאלה היפה הזו (איזו סוגי עבודה הם מכירים?) אבל הייתי פוסח על האזכורים של "job " ו "work". זה נראה לי קצת לא שייך. לא הייתי נכנס לסיפור על המבחן שמוצג לעובד, כי שוב, זה סוחף יותר מדי לכיוונים אחרים.
לאחר התשובות על השאלה שלך הייתי מציג להם את הגדרת העבודה בפיזיקה (עכשיו, כשהם הציגו את מחשבותיהם ועמדותיהם על עבודה), היתי מברר ביחד אתם על פי ההגדרה מתי יש עבודה ומתי לא, וממשיך במתווה שהצעת, שהוא באמת יפה בעיני, כולל מדי הכוח שהזכרת, הנמצאים בכיכר המדינה ובטיימס סקווייר.
תודה גם על הקישור ששלחת לי באינטרנט. אעיין בו בהמשך.
שיהיה בהצלחה במבחן ביום א
שבת שלום
הוסף רשומת תגובה