יום שישי, 11 בדצמבר 2009

טילים ניסים ומשמעת ועציצים

תודה לעידו על ראיון מגניב של טילים.
תלמידים מקבוצתי רוצים לעשות משהו עוד יותר cool. הקוון -משהו מתקדם משמש ידע מאנרגיה חום.
משהו הזה -heat pipe . לפרויקט הזה נצטרך או תלמיד עם אבא -טכנאי מיזוג או שתי תלמידים שאני אבחר אותם , הם ילכו יחד איתי לבית הצייר (מקום שמלמדים תלמידים לנפח זכוכית ויחד עם בני גילם ניצור צינורות מעבירי חום. אופציה אחרת - שיוער משותף לקבוצת ניפוח זכוכית ופיזיקה. (דורש שיעור מוקדם לקבוצת זכוכית)
קל להעביר שיעור עם כול הכיתה מחוברת לחומר. צריך להעיר מדי פעם לחצופים בזהו. מחנה משותף זה נגמר עם קצת כניסה לעומק , שדורשת מתמטיקה. תמיד היה מקובל ללמד פיזיקה עם שימוש במתמטיקה שלא נלמדה קודם. לדעתי זה דרך סינון לגאונים ואנשים רגילים. אני אדם רגיל וכשלמדתי פיזיקה לפני מתמטיקה דרושה (אלקטרודינמיקה) קיבלתי מספיק. כשה תורת ההסתברות קדמה לתרמודינמיקה -קבלתי מצוין. לדעתי לא צריך ללמד אגנון באולפן עברית. צריך לחלק תלמידי פיזיקה לפי הקבצות של מתמטיקה- וללמד כול קבוצה בדרך שונה.
עציצים. מצב של תלמיד עציץ בכיתה בלטי נמנה. במצב האידאלי כול אחד קצת עציץ פעם לפני כולם , פעם אחרי. וזה בסדר. יש מקרים יותר קשים. השאלה מה לעשות בבחינת משמעת?

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

לגבי הרעיון, אשמח אם תשלח לי הצעה סכמטית ונדון בה. בעניין זה, האם בשבוע שלאחר חנוכה אתה ממשיך עם הפרויקט? אני מקווה שכן.
ברצוני לומר לך שהתרשמתי מאד מהשיעור שהעברת לתלמידים בקבוצה של יסאר ואמין. הניסוי שעשית עם בקבוק המים עורר להערכתי התרשמות והתעניינות גדולה.
פתחת דיון יפה כשאתה שואל מה קורה כאשר פותחים את הפקק, מה קורה כאשר הוא סגור?
ניתחת עם התלמידים באופן הדרגתי וברור את מה שקרה. תלמידים שיתפו אתך פעולה, והיו מעורבים ומתעניינים.
לדעתי חל שיפור גדול בדרך ההוראה שלך. אתה הרבה יותר מובנה, קשוב לתלמידים, שואל שאלות טובות.

הצגת לפניהם הסברים ברורים ויפים על לחץ עמוד האוויר, למרות שלדעתי היה צריך להשאיר את זה כשאלה לדיון.
לסיכום, התלמידים היו מאד מעורבים וקשובים כל העת, וגם אחרי שעברה מחצית השיעור. הייתה רגיעה ושקט. יופי.
בעניין ענייני המשמעת, הגבתי על כך בבלוג של אלאא. תוכל לראות זאת

ושוב, היה שיעור ממש טוב. כל הכבוד.

חג חנוכה שמח