יום חמישי, 13 במאי 2010

מכשירים ביתיים ,נגרילות, וספר אלקטרוני

היום דיברנו על כמה נושאים שמחנה משותף הוא לחץ.
התחלתי עם מנורת הלוגן. חזרנו על הגיון : רצון לחמם חוט כמה שקרוב לטמפרטורת השמש. תלמידים רבים זכרו את דרך חשיבה
נתתי לינון לפוצץ מנורה יחסית חדישה g9 אחרי הסבר חלקי מה חדש וטוב במנורה כזות. ישר מישהו גילה שראש גדול בגלל הלחץ בטוח מנורה. הסברתי בקצרה מאוד תהליך הלוגני ולמה צריך לחץ.
פירקנו "אטמור" שהבתי מהבית. הראתי לתלמידים חיישן לחץ , המונע הפעלה בלי מים. הפשרתי להם להרגיש קליקים של מפסק.
אחרי הפסקה הסברתי לחם עיקרון פעולת נרגילה, וגם למה זה מזיק יותר מסיגריה רגילה. נתתי לתלמידים קצת להתברבר עם ציור
סכמטי. אני חושב שיכולת ציור סכמטי מאוד חשובה: אנו מבינים דברים שיכולים לצייר. מעניין האם יש חומר דידקטי בנושה. התפלתי כמה צילומי נרגילות וחם עם נרגילות יש בניידים של התלמידים. אמרתי שזה לא בריא וגם יכול לסבך אותם.
אוירה הכללית. עדיין יש תופעות מוכרות, אבל אין את האנרגיה שלילית הרגילה. אני חושב ששיטת מקל וגזר היא לא בשבילי חוץ
ממקרי קיצון נדירים. נגררתי אחרי עצות. התמדה וסבלנות עובדים הרבה יותר טוב.
2. ספר אלקטרוני. לדעתי יש הבדל עצום בין ספר אלקטרוני ומחשב אישי. ספר אלקטרוני מותאם יכול לעזור בלמידה ומחשב בנוי כצעצוע שכמה זקנים משמשים לעבודה. באוקרינה מחליפים ספרי לימוד לספר אלקטרוני השנה כדי (בין היתר) לחסוך כסף.
http://technoportal.ua/news/gadget/6115.html. התרגם לאנגית לא מושלם אבל בסדר.
שבת שלום

2 תגובות:

יורם אורעד אמר/ה...

אני מברך על כך שהאווירה בכיתה הופכת לחיובית יותר לאחרונה. החיבור שאתה עושה בין הפיזיקה לטכנולוגיה מוצא חן בעיניי ועוד יותר מכך - אני חושב שזהו חיבור שיש בו כדי להפוך את התלמידים למעורבים יותר ולמתעניינים יותר. בעניין הספר האלקטרוני - חידשת לי כבר לפני מספר שבועות כשאמרת לי שספר אלקטרוני עברי עומד לצאת בקרוב ועכשיו אתה מחדש לי שוב - לגבי ספר אלקטרוני באוקראינה. מעניין. תודה על האינפורמציה.

המשך יום טוב ושבת שלום

יוני אמר/ה...

נורת הלוגן פועלת על לחץ