יום חמישי, 27 במאי 2010

לחץ חיצוני ולחץ פנימי. מקצוע פיזיקה שאנו מלמדים חשוב ביקר בכילים שהוא נותן: חשיבה מבוססת מודל.
ניסיתי להפעיל את הדוגמה של לחץ פנימי ולחץ חיצוני בדגש של צד החברתי של העניין. אחר כך בהפסקה ראיתי את א
רושמת אץ הבוסית על הלוח, או שינה את זה לאו הבוס ושינוי חזרה. היתה תקופה שהם היו חברים.
החלתתי שזה הזמן להפעיל את המשחק "דילמה האסיר". היתה מאורבות גדולה וראיתי שזה נוגע להם.
הסברתי שזה משחק לא סכום 0 , כאם אף אחד לא מודה כולם מרוויחים. לפעם הבה אכין דוגמאות של משחקי
סכום 0 ולא סכום 0 . לדוגמה: תחרות ריצה לא סכום 0 , כדורגל סכום 0.
התנהגות כללית. קשה להגיד שהתנהגות ממושמעת בצורה אדסולוטית , אבל לא היו מנותקים, או הגיב להפצרות אמפטיות...
אני חושב שמיקוד ביצירת מגע יותר פרודוקטיווי ממניעת הפרעות. יכול להיות שעם הניסיון יצירת מגע יקח הרבה פחות מאמץ.
אפשר להשפיע על התנהגות של מישהו רק אם יש אינטראקציה איתו.
אגב תורת המשחקים בהבדל ממשווה ריבועית אני מיחס פיסיקה או קרוב מאוד לפיסיקה. זה משהו מאוד רלוונתי ליום-יום וגם יש בתורה הזו הרבה אמפיריות בריאה.
שבת שלום.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

הוראת מושגים פיזיקליים באמצעות שימוש באנלוגיות חברתיות או אחרות, יש לה פוטנציאל טוב מאד לעבוד ולהפוך את החומר למעניין יותר, במיוחד כשהדוגמאות החברתיות הן חלק מסביבתם של התלמידים. אני מברך על זה. יחד עם זאת חשוב לבצע בסוף הצגת האנלוגיה גם את האבחנה בין האנלוגיה שהוצגה לבין תיאור המושג או העיקרון כפי שהוא למעשה.
חבל שלא יכולתי להיות אתמול בכיתתך כדי לראות את ההליך המעניין שעשית. הייתי במשך כל השעתיים של ההוראה בכיתתה של אלאא שהייתה צריכה להתמודד עם קבוצה כפולה מהרגיל, עקב היעדרותו של אמין.

המשך מוצלח וסוף שבוע מהנה

יורם