יום שישי, 7 במאי 2010

1. מבחן כוחות. רוב השנה מאחורינו ויש ציפיות ברורות מכול אחד התלמידים. ינון הפתיע לטובה במספר שיעורים האחרונים.
שתיקתו הקודמת נבאה כנראה מסיבות חברתיות שהשתנו (יש לי ניחוש אבל יתכן אני טועה). מורן כתמיד תרגלה פרטיזן בשבי.
הפגנת אמפתיה ונכונות לעזרה לא הניבו פרי, עולי הפגת עוינות מסוימת. גם זה משהו. הבחנתי שתומר לא יודע מה זה כפול שתיים וחצי, אבל הוא ילד חמוד. תומר, אושרי ודודו איחרו , אבל אושרי ודודו למדו בשיעור קודם ופתרו הכול מהר מאוד.
פגשתי נתנאל משנה שעברה, שהיה הכוכב. הוא לומד בקדמה. יכול ליהות שיעשה מטמתיקה 5 יחידות. אני געה שלא נתתי לו
להרגיש מטומטם למרות חוסר זמינותו ללימוד פרונטלי באותה שנה.
2. המצאות קטנות. יש הדגמות הפשוט עובדים טוב, ויש שפחות. הדגמה מצוינת למומנת (וגם לכוח) זה מברגה נטענת עם וסט מומנט. מנסים לעצור סיבוב עם היד ומשנים מומנט מרבי של המברגה. גם הסבר שמומנט גדל אם מקטינים קוטר הבורג עובר.
הדגמה אחרת שגיליתי במקרה: תלמיד אחד מותח חבל בכול הכוח. תלמיד אחר עם אצבע אחד מותח חבל לצד. תלמיד ראשון מנסה ליישר את החבל(בלי הצלחה).
3. פיזיקה ומדעים אחרים. רטרפורד אמר בזמנו שיש שתי מדעים: פיזיקה ועיסוף בולים.
בגישה יחודית הייתי עומר שיש הרבה עבודה זרה בדרך הוראת מדעים היום. לדעתי זה לא משרת אף אחד. בתיכון פ.ז. אין מגמת פיזיקה. שבת שלום.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

תודה על הרפלקציה המפורטת והממוקדת. גם בזה השתפרת מאד במהלך הזמן, למרות שהרפלקציה היא רק כלי, אבל כלי חשוב מאד.
שמחתי לשמוע שההתנהגות בקבוצתך השתפרה וייאמר שזה לזכותך משום שהקבוצה היא באמת קשה וכל התקדמות בתוכה היא מבורכת.
הגישה שאתה נוקט כלפי תלמידים היא בדרך החיוב, כפי שאתה גם מציין. במלים אחרות - שיטת הגזר יותר מאשר שיטת המקל. זה יופי, ואני מאמין שלאורך זמן גישה כזו, אם היא עקבית וכנה, מוכיחה את עצמה. יחד עם זאת, השתדל למסור לאילנה המחנכת דיווחים שוטפים על התנהגות הקבוצה, מעבר לדיווחים בסקולי.

יום טוב והמשך מוצלח

יורם