יום חמישי, 19 בנובמבר 2009

לימדתי חצי שיוער היום. לא התכוונתי לכך כי אתמול חזרתי מי "כרם " אחרי 11 בערב.
1. משמעת. חשוב מאוד להקפיד לרמה סבירה ולא לאפשר ירידה במדרון. כלי ראשון להכיר את תלמידים. ראיתי בחוות הנוער רכזת לפיזיקה שמכירה בשם(בטוח גם מאבר לזה) כול תלמידי בית הספר כולל אלה שלא לימדה לאולם. יותר קל לעשות משהו
(להכיר תלמידים מהר) כשמפנימים חשיבות.
2. מצד שני גם לתלמידים יותר קל ללמוד פיזיקה עם הם מבינים מה זה בכלל ולמה זה טוב. בבחינתי לימוד פיזיקה זה כלי לבניית יכולת ניתוח מציות בעזרת מודלים מופשטים.
בשיעור שהתחלתי להעביר (ולא הספקתי ) ניסיתי להסב צומת לב תלמידים לדימאיון בין אצירה בגלל אליה להר וכתוצאה של הפעלת בלם.
3. נזכרתי באנקדוטה מלימודים שלי(על יצירתיות ולימוד בלי מוטיבציה חיובית). בלימודים אקדמיים יום בשבוע כול הסטודנטים בנים למדו בקורס קצינים להיות קציני נ"מ. נורע לא אהבנו את זה, אבל אני זוכר את החומר עד היום. כישלון בבחינה היה שקול לטיול ארוך לאפגניסטן במדים.
המרצה שלנו לטקטיקה היה במצריים ב 1973 (יועץ באוגדת טנקים שנשרפה כליל) . הוא סיפר שחיילים מיצריים היו כל כך סקרנים שאם לנהג היה מברג הוא היה מפרק מנוע בדרך . הפתרון- חיפוש לפני כול נסיה במדבר.

4. ארגנתי פעם סיור מוחות בחברת אורידיון ויש לי מסקנות . בעיה הייתה במכשיר מציל חיים שאחרי כיול במפעל היה מראה תוצאות שונות אצל לקוח. אני אספתי כול המידע רלוונטי ועשינו סיור מוחות לפי ספר בלי שום תוצאה חוץ מי בזבוז זמן נחמד.
בסוף התברר שמכשיר מוטס ללקוח בתא מטען. טמפרטורה בטיסה יורדת ל -70 . רכיב רגיש נהרס מי זה לפעמים.
שלב ידע מאוד מאוד חשוב. עם תלמידים כיתה ט היו משתתפים בשלב (כובה) ידע אולי היינו פוטרים בעיה.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אני מאד מרוצה מהשיפור שחל אצלך בבהירות של השיעורים שלך. ממה שראיתי היום, נוכחתי לדעת שאתה גם קשוב יותר לצרכי התלמידים. ניהלת אתם דיון יפה שהיה לו כיוון ורציונאל ברור.
לגבי שמות, אני חושב שהכרת שמות התלמידים היא תנאי הכרחי לניהול טוב של קבוצה.
מהתיאור של מעשיך בחברת אורידיון, אני רואה שעניין סיעור המוחות מוכר לך. שיטת ששת הכובעים של דה בונו, מאפשרת ניהול יעיל של סיעור מוחות.