יום שישי, 13 בפברואר 2009

This time again no Hebrew in this beuitiful peace of software. 
Last lesson was after Yaniv teached my group and I got to understand details of pupils behavior after reading his blog. 
1. They were quiet as fish and behaived like the physics lesson is something they are living for.
With one exeption: Michal was copiing math homework to the next lesson .
2. They remembered that C of water is 4200, but didnt  that boiling point is 100 C. Than I read at Yaniv blog that he explicitly told them last lesson that water C is 4200. Its interesting from memory point . Children learn a lot of unrelated subjects  without any consistency. Even math and physics are not connected. Its better to be changed, but this is reality. The lesson for me is that first 10 minutes allways should be spent on repeating shortly last lesson and explicitly defining what the lesson scope including writing the header on board. 
3. First time Nati actively learned at my lesson for full hour. May be its because of Yaniv or just miracle. Anyway its a good idea that students may choose from 2-3 teachers, because we are basically different .
4. With Yorams help and time passing I am starting to get importance of structured lessons with
limited scope. We all hate new things. New is difficult. Its difficult for students too. So everything new should be moved in slowly and gradually with repetitions .
5. At the end of the lesson (when all were tired) discussion erupted about professional and economic  future. They are so terrified. Probably I will make a full lesson to disscuss this issue.
lesson text to exam is perfect.
 

יום שישי, 23 בינואר 2009

השיוער אחרון היתה ירידה בתפוקה וסדר. המקור אצלי כי לא הדפסתי דף אבודה (מי סיבות טכניות ומצב רוח) ואצל תלמידים (סוף מחצית ציון נקוה...) . בכול מקרה אני רוצה ללמוד להחזיק כיתה לא על יומים . ראיתי בלוגים של אחרים ואיזו צרות הם פוגשים...נעבור גם את זה. חבל ש לא רושמים יותר מי די בלוגים. בשיוער הבה אני רוצה להמשיך עם פיסיקה של רתיחה.
זה שיוער אחרון במחצית ו אני מכין 2 ניסוים יפים על רתיחה. ניסוי 1 מציג רתיחת מים בכוס נייר, וניסוי 2 מציג שרתיחה מקטינה מעבר חום למים. ניסוי 1 לקוח מי http://sirius.ucsc.edu/demoweb/index.html  ה 2
שלי.




יום שני, 19 בינואר 2009

עם קצת ניסיון מגיע הבנה מה עובד ומה לא ולמה. כול פאם היתי מופתע מי חדש מי הבנה לקויה של פיסיקה בסיסית אפילו אצל חלק מ מהנדסי חשמל. עושים מודל מתמטי מבריק ומקבלים תוצאה בהתאם מלה לחוק  משאית זבל: זבל נכנס-זבל יוצה. 
מסקנה -לפני נוסחות יש ללמד הבנת תהליחים. ברוח הזה ניסוי שמן על המים: על גזיה עם אש נמוחה ביותר מכניסים כוס מאבדתית עם 50 גרם מי ברז. מחכים לרתיחה(8דקות). מחליפים מים ומוסיפים 3 טיפות שמן בישול ליצירת שכבה. עד ל רתיחה לוקח ~2 דקות. תסבירו תופאה. 

יום שבת, 10 בינואר 2009

רפלקציה למבחן משותף. כמה נקודות שאני רואה כחשובות.
1. מבחן משותף לימד אותי הרבה דידקטיקה ודברים נוספים סביב מבחנים ושאר המנגנון של ביה"ס. מי צד שני לקבוצה זה היה קצת לא הוגן כ זה לא דברים ששמתי אלחם דגש בזמן לימוד. בבחינתי נוסחת אנרגיה תנועה בלי ידע נוסף קצת תלושה ב אויר וכול דבר תלוי באויר.... בנוסחת אנרגיה גובה יש יותר בשר ברמת ידע של התלמידים. גם תרגלתי גובה יותר. לא דיברנו על אנרגיה גובה ב שיוער חזרה בחלל. במבחן כולם פתרו שאלות אנרגיה גובה עם דרך שונה(פחות העתקה), וגם תלמידים טובים השתמשו מידי פאם מהירות בלי ריבוע. לא נורע. מגדל השן לא נפל.
2. חשוב: עם נותנים לתלמידים להשתמש ב X במקום לדוגמה   Hב תרגיל עם פיתוח נוסחה הכול הולך הרבה יותר קל.
עולי נרשום פטנט דידקטי על שם ראות שלו.
3. צריך לחשוב יותר על תלמידים שיש לחם בחינה בעל פה. בן לדוגמה כותב מבחנים גרועים אבל  ידה להסביר למה ו איך בקבוק מים מתפוצץ במקרר ועד שתי שאלות מי סוג זה. רשמתי לו 85, כ עם הייתי נותן יותר, עד סוף השנה היה לי תלמיד חושב שהו יודע
יותר מימני. גם עם זה היה נכון, אסור שיחשוב זה.
שבוע טוב ושקת לכולכם. רומן
 

יום שני, 22 בדצמבר 2008

מחשבות דידקטיות לאנרגיה חום. 
1.  קו מחשבה דומה לשלי מצאתי ב ted.com אצל סר רובינזון. מופת של תוצר ביה"ס-פרופסור מי אוניברסיטה. בארץ זה אוניברסיטה עברית. מקשים איפה שאין צורך ולא נחמדים. 
2. אני רואה חומר אקסיומתי כקשה ביותר. דוגמה:תלמיד בלי ידה בגלים לומד על ספקטרום של האור. מאוד קשה להבנה ולא שימושי. אותו תלמיד יכול ללמוד חומר בסיסי של גלים על דוגמת גלי קול, סטראו...ואז לדבר על ספקטרום של האור. שימוש 
3. מי התחלה לא אהבתי ראיון לימוד אנרגיה חום ברמה של תלמידינו. חשבתי על לימודי תרמודינמיקה ומודל קינתי של גזים.
  שיניתי דאתי ב 180 מאלות. אנרגיה חום מאפשרת הרבה יותר לימוד אמפירי (מי ניסוי) מי סוגים אחרים של אנרגיה.

בשיעור לקחתי 2 צנצנות עם מים ושמן וחיממתי אותם על הגז. שמן מתחמם יותר מחר. אחרי שגז מחובה טמפרטורה ממשיכה לעלות. למה? כ זכוכית ורשת ברזל מתחת לצנצנת יותר חמים מי נוזל בפנים וטמפרטורה משתוו עם הזמן. אחר קח שאלתי מה התקרר יותר מחר מים או שמן? קיבלתי תשובה נכונה. 
נתתי להרגיש חום של צנצנות ב 60 מאלות בידיים. הרגשה דומה. מרגישים טמפ של זכוכית ולא נוזל בפנים.
בהמשך אני רוצה לחמם מים ב 2 צנצנות קשה בצנצנת אחד קצת שמן סוגר שטח המיים. מיים באיזה צנצנת ירתך יותר מחר?
הייתי רוצה להמשיך לקוון מוליחות חום ו עולי קלורימטריה

יום שבת, 13 בדצמבר 2008

לימודים בסימן חופש. אהבתי שיוער חופשי. תלמידים חשבו שזה לא צודק-כיתות אחרות לא לומדים -וחם בעונש?
אני חושב שזה לא צודק ששיעור שלי-עונש. יכולתי להתגאיס לשב"ס. 4 תלמידים קיבלו האשרה על מנוע בעירא פנימית (ICE)
כולל התיהסות לפיתוחים אחרונים. עשיתי שיוער בצורה אינטרקטיוית בדומה למה שאנו עושים בדוד ילין. אחד מי התלמידות(עם ציונים טובים) מאוד הופתאה ש"זה מעניין אותכם". לדאתי שורש התוצאות של פיזה ב מערכת עובדת לפי שיטה של "Rolling Stones ".
 



יום שני, 8 בדצמבר 2008

The last lesson was OK. Students got worksheet with problems. In groups of 4 they worked on them. problems was decidedly more complex than they used to perform.(2-3 step problems).
One of the problems chosen was about human body functioning. It created most of the interest.
I predicted the interest would be primary from girls side. In reality the most interest was from Ben ,whos involved  heavily in sport. At the next lesson I want to finalise the worksheet from prev. lesson, give some specific knowledge related to human body energy working and ICE (motor) working. 
Google forgot Hebrew.