שיעור היום. התנהגות תלמידים בשיעור היום הייתה מהפירה. החי הרבה בלגן עשה אומרי ועוד כמה "גיבורים". יש לכך הסבר רציונלי מאוד. בגלל שמערכת בית ספרית לא מרבה להשתמש בשכל ישר וגם אללא ואנוכי עובדים בלי שיתוף נחוץ, אנחנו מנסרים אנף שיושבים אליו. תלמידים עושים לנו הפרד ומשול. לפני שיעור שעבר אומרי שעל אותי עם הוא יכול להגיע לשיעור (שאני העברתי). לא היה לי מוסג שהוא מושאה ומה הסיבה. אומרי ביקש שנקבל אישור מיוסי. הלכנו ויוסי ענה בשלילה. היום אכלתי תוצאות. עם זה המחנכים פה הייתי אמור להגיד ולהתעקש שיבוא לשיעור(בלי לשאול אף אחד ) ואחר כך להגיד מול כול ההנהלה שאומרי ילד מקסים עם התנהגות מופתית. בכלל לדעתי שימוש בעונשים ודרכים סטנדרטיים במצב הזה מצה את עצמו עד תום (לפני שהתחלתי ללמד לפני שבוע). זה הסיבה שלא התעקשתי על פלאפונים....
יש הזדמנות פז שנייה. היצעיה לחצר בשבוע הבה זה סוג של פרס. אי מתן פרס זה דבר מאוד חינוכי. גם עונש קולקטיבי בעיני חינוכי.
המטרה: בפעם הבה מישהו ירצה להפריע כול הכיתה נגדו. הדרך פעולה : כבר דיברתי עם אילנה בטלפון השבוע הבה רוצים לעשות פעילות בחוץ ושתגיד לתלמידים שעם יהיו הפרעות הם יאשרו בכיתה. ויהיו הפראות (אפילו קטנות מספיק). רק בדרך הקשה נחזיר את הסמכות. מצד שני השיעור הבה צריך להיות קצת דיסנילנדי כדי שעונש לא יהיה כבד מידי. לגבי העברת החומר:
90 % עבר (רציתי להעמיק לקוון העברת אנרגיה מחם לקר). היה גם שיתוך פעולה. אני חושב שלאורך זמן אפשר לייצב כיתה עם שיעורים אטרקטיביים אבל אני מעדיף טיפול הלם.
2 תגובות:
היום אכן עבר עליך יום לא פשוט מבחינת האווירה הלימודית. אני מסכים אתך, שרצוי לא להשתמש בשיטת העונשים, עד כמה שזה אפשרי. מכל מקום, לא צריך להתחיל בה.
לגבי התלמיד האמור, לעתים תלמיד אחד עלול לגרום להשבתה של הוראה תקינה או לפחות להפרעה חמורה שתקשה מאד על ההוראה. לדעתי, במקרה זה, אתה צריך לשוחח עם התלמיד האמור (מצדי, אפילו על חשבון שיעור הרפלקציה שלנו לאחר השיעורים שלכם) ולהגיע אתו להסכם כלשהו, שיוחלט בו מה ייעשה אם הוא לא יעמוד בדרישות הנחוצות מבחינת התנהגותו וגם מה יקרה אם הוא יעמוד בו (סוג של צ'ופר). הסנקציה יכולה להיות למשל שיחה טלפונית עם הורים, מכתב להורים עם העתק לתיק אישי או אפילו הזמנת ההורים לשיחה עמך בבית הספר. הצ'ופר, במקרה שיגיע לו, יכול להיות מכתב שתכתוב לו עבור הוריו, עם העתק לתיקו האישי, שבו תתאר את השתפרותו.
שלום,יורם. הנקודה שלי לא הייתה איזו עונש לתת לתלמיד, אלא שנתתי למורה אחר לחתור נגד סמכותי. לא היה שום בעיה עם אומרי (אצלי) לפני. בעיה נוספת ויותר קריטית של כול המערכת חינוך(ומפה משמעת) פוקו מסביר מצוין. שדה הסיח מדעי-זה לה מדע, זה שטיפת מוח. בין כול המקצועות של בית ספר פיזיקה(ומקצועות טכניים אחרים כמו מחשב ) יכולם ללמד לחשוב
and teach how thinghs are working and how to get the thinghs done
עברתי לאנגלית כזה שפה יחידה(מוכרת לי)ש יש בה את הביטוי מדויק. ראיתי שגם יניב הוא באותו ראש וזה גם הסיבה שיש אליו אלרגיה במערכת.
הוסף רשומת תגובה