יום שבת, 16 במאי 2009

תובנות חדשות מי השיעור ומי השיעור דידקטיקה.
1. פוקוס למטרת לימוד מדע שלי חד יותר: תחליך יותר חשוב מי הקניית ידע ברמות נמוכות לפי בלום. זה חת כלפי תלמידים עם
קישורים נמוחים ו עיניין כלוש למדע וחקירת אמת. צריך לעשות לימוד טכניקה חקירה מדעית בצורה יותר הדרגתית ולהתחיל מי
ניסוי פשות (חוק חוק דוגמה טובה לכך).
2. חשוב להדגים דברים יפים (דוגמה mariott bottle) . העניין היה מוגבר מאוד ברגע הסבר. רציתי שתלמידים יעשו בקבוק כזה בבית אבל אצתרך לעשות לבד.
3. קונצפזיות אלתרנטיוויות ולימוד כרונולוגי. קשר בין פיזיקה ומתמטיקה חלש מדי בתחליך הלימודי. בעבודה אסמך לראות במורה למתמטיקה שותף תפקיד . יש מגמה כזות בארץ(משהו במודיעין).בהבנה פיזיקלית של תחליך מטרה מרכזית -הפשתה והכללה דרך ניסוח מתימטי. בגלל זה חשוב להתחיל מי דוגמות לינאריות (חוק חוק, ארכימדס, אנרגיה חום...). לימוד של אנרגיה תנוע טוב לסנכרן עם לימוד משוואות ריבועיות ושורשים עם התייחסות הדדית של שתי מורים.
טיפול בתנועה דורש וקטורים וחשבון דיפרנציאלי. אפשר להתחיל עם איזון כוחות בלי ניגזרות(מי נקודת מבת אנרגתית).
משהו נחמד לשיעור אופטיקה:http://illusioncontest.neuralcorrelate.com/

יום שני, 11 במאי 2009

הסגים ובעיות. לתלמידים היה כל להבין ניסוי ותוצאות. מי כן הסברתי כלים שלובים עם הרגשה שהבינו. המהלך כזה:
נוזל זורם דרך חור בבקבוק כי זה "דרך" לאנרגיה גובה לעבור לאנרגיה תנועה. עם יש כלים שלובים הנוזל תעלה עד שיהיה
אותו גובה. שאלתי עם מה יהיה מחירות זרימה עם מחליפים מיים לנוזל אחר. מיד קיבלתי תשובה נכונה. כמה מי תלמידים ידעו
לזחות שגיה בניסוי(גובה שונה עם אותו זמן). אין לי כרגה דרך טובה להסביר לחץ הידרוסטתי חוץ מי מישקל של אמוד מיים.
הייתי מאדיף דרך יותר מדעית אבל דרך אנרגיה זה דורש מאמץ וחשיבה אינטגרלית.

יום שבת, 2 במאי 2009

הפאם עשינו ניסוי של מדידת קצב זרימה דרך חור בבקבוק מי-אדן כפונקציה של גובה מים מעל החור. היה אינטנסיבי ומעניין.
הפרדת בנים-בנות ברורה. בנים עשו ניסוי, בנות בקושי. אחד מי החברה קרא לשני בן ... בגלל שלא החזיק בקבוק ישר.
כשיים טכניים אפשריים: חור בקוטר 1.5 מ"מ כדי שזמן ירידת מפלס מים יהיה 20-30 דקות. סרגל נייר מודבק לצד הבקבוק
נרתב (לא נורא אבל אפשר לשפר). מדידת זמן מילוי 50 מל נוחה. חשוב :סרט הדבקה של סרגל לא הפריע למים לזרום.
עם רוצים אפשר לבדוק שמחירות זרימה של מים ונגיד שמן זהה. איבוד נתונים של ניסוי כזה זה כול הכיף.
בונים גרף קצב הזרימה כפונקציה של גובה בריבוע. אני רוצה ללמד את זה. אבל צריך קבוצה עם מוטיווציה. אכין דוח ניסוי ואחלק.

יום שישי, 27 במרץ 2009

לימדתי מאזניים כמנוף. דאגתי שראיון שיווי משקל יקלט. להבנת חלק גאומטרי דאגתי פחות. תלמידים שהולכים לאורט שנה הבאה הבינו בכלות. יש להם מורים פרטיים למתמטיקה. התחלתי עם מדרון.
למדתי שתלמיד זרוק מי כיתה אחרת יכול לאזור לאווירת השיעור(הפתעה).
חושב על קשר עם הורים ככלי אחרי הכרות.
נתתי דף שיעורי בית גדול. חלק מי תלמידים זרקו אותו בהתרסה.
עם הזמן חשיבות של בחירת מקצוע ומורה על ידי תלמידים מתחזקת. אפשר לעשות מניפולציות ולשכנאה קצת.
יש לי הרגשה שחלק מיהמורים מרשים לעצמם לבנות כוח על חשבון האחרים. במצבים כאלא אני רגיל לעבור לספה אינטלית.
פה זה פחות נחוץ. חג חרות שמח!!!!!

יום חמישי, 19 במרץ 2009

ההבנות חדשות מי שיוער.
1. שימוש בגרפים-חובה. זה נוח מאוד תלמידים מבינים טוב , אני אוהב ומנוסה בשימוש... צריך להקפיד.
2. קושי אלגברי. אני חושב שמקור בתרגול במקום למידה סטייל. חומר חדש עם עומק חדש דורש מאמץ יותר גדול מי תרגול מי דף. הרבה יותר קשה עם משמאת, קשה לתלמידים ומוריד קצב התקדמות בחומר. עם אי רצון אלמד קצת אלגברה. התחלתי להבין את אמנון מי כרם הטוען: מורה אחד צריך ללמד כמה שיותר שעות בקבוצה.
חלק מתלמידים לא מבינים ש עם ב a*b גודל a , התוצאה גודלת ולא קטנה. אני לא בתוך שזה פיזיקה.
3. ספר השבוע:http://en.wikipedia.org/wiki/The_Black_Swan_(Taleb_book)
הוגה מאוד חשוב גם לחינוך.

יום שבת, 14 במרץ 2009

מבחן

מבחן מאוד חשוב בלימודים, כמו משבר להיתפטחות כלכלית. לימוד דברים חדשים-זה שינוי ואדם לא אוהב שינויים. בחינה -זמן פתיחות ללמידה אמיתית. פיזיקה דורשת חשיבה איתגרטיוות ותיכנון בפיתרון בעיות עם תבניות חשיבה שונות מי במתמטיקה.
שלו הבנה מה נידרש לעשות בכול שאלה הו קריתי. חשוב ללמד להבין שאלות(הבנה תהליכית והבנת הנקרה).
במבחן ראיתי עבודה עצמית אצל רוב התלמידים אבל הם כרגיל היתחילו ישר עם מיספרים בלי לרשום נוסחה כללית תחילה.
(חזקים היפנימו כבר)
דרשתי סדר: נוסחה כללית (כולל סימן מזהה כמו מים), מיספרים כולל יחידות, חישוב כולל צימצום יחידות ותשובה סופית עם יחידות. עדיין יש התנגדות, עומרים שתוצאה נכונה, מה אתה רוצה. אמרתי ש אני לא יודע לספור , ורוצה לראות דרך.
שתי תלמידים חלשים לא היו במיבחן, אתפוס אותם באמצע שבוע. אחרי שעשיתי מבחן בעל פה לבן פעם הקודמת הגישה ותוצאות שלו הישתנו לא הקר.

יום חמישי, 5 במרץ 2009

היום היה שיעור החנה למבחן. שיעור ניפתח מי רגל שמאל כי חלק גדול מי תלמידים שיחקו כדורגל בהפסקה. רציתי להתחיל מי איזה שהו הסבר אבל זה היה בילתי אפשרי. פשות חילקתי דפי עבודה והסתובבתי בין השורות לצורך עזרא. יכולת תלמידים הפתיה אותי לטובה הפאם. חוץ מי2 בנות כולם עשו עבודה עם רמת עזר סבירה. היו חיקוכם מסוימים ( ברמה סבירה) ש אני לא מתרגל מספיק למבחן. מי צד שני לאותם חברה עבודה היתה קלה. יש הרבה מאוד גורמים פועלים נגד למידה דרך הבנה, אחד מי הם -ב שכונה פ.ז. ים50% תלמידים אחרי יסודי לומדים בחוץ. השאר לא מושקעים. מי צד שני יש פה תלמידים עם נתונים טובים. 
 אחד מי מסקנות שלי: צריך למצוע דרך שימוש בכלים דיסציפלינריים. בהתחלה לא היה לי ביטחון לזה, היום אני מסתדר בלי אבל
שקט מוחלת אדיף. בתחילת שנה חשבתי שלימוד חשיבה דורש פתיחות ויחס בוגר. בונים את זה בהדרגה. אדיף להתהיל מעבירה כשוחה ולשחרר לאת לאת מי הפוך. מי צד שני דרך שלי שונה מי דרך מקובלת וחיתרגלות דורשת זמן. נתי למד כמאת שאתיים!!!
 חג שמך !!!!